تولد امام محمد باقر(ع)

ماه رجب :ماه مباركي كه مژده ميلاد باقر العلوم (ع) را با خود به همراه آورد.

 امام باقر (ع) پنجمين اختر فروزان آسمان امامت، هفتمين گوهر عرش عصمت، شكافنده و تبيين كننده علوم اسلامي مي باشد. امامي كه سراسر زندگيش نور بود، و همه لحظات عمر با بركتش در راه ارشاد و هدايت انسانها به پايان رسيد. او در كودكي در كربلا و ماجراي عاشورا حسيني حضور داشت، در سفر كوفه و شام، همراه پدر، همه ماجراها را مي ديد و بر اساس فرهنگ عاشورا تربيت شد. او تجسمي از ارزشهاي والاي انساني و كمالات اخلاقي بود. امامي كه از زمينه سازيهاي پدرش امام سجاد (ع) در راستاي معرفي مكتب تشيع، و مبارزه با طاغوتها، بهره برداري بسيار كرد و با تربيت شاگردان برجسته و تبيين فقه ناب اسلام و اهل بيت (ع)، بزرگترين قدم را براي شناسايي تشيع و مكتب اهل بيت (ع) برداشت. فقه شيعي، امروز  به نام حضرتش افتخار مي كند و مي بالد چرا كه خيل انبوه  شاگردان امام محمد باقر(ع)، تاريخ را در بهت و شگفتي فرو برده اند.
بشارت باد  ميلاد امام پنجم ابو جعفر، محمد باقر عليه السلام آفتاب علم و معرفت و شكافنده علوم معارف.    

 امام باقر عليه السلام مي فرمايد: 

 «أُوصيكَ بِخَمْس: إِنْ ظُلِمْتَ فَلا تَظْلِمْ وَ إِنْ خانُوكَ فَلا تَخُنْ، وَ إِنْ كُذِّبْتَ فَلا تَغْضَبْ، وَ إِنْ مُدِحْتَ فَلا تَفْرَحْ وَ إِنْ ذُمِمْتَ فَلا تَجْزَعْ» (بحار الانوار، ج 75، ص 162)
تو را به پنج چيز سفارش مى كنم: 
 اگر مورد ستم واقع شدى، ستم مكن 
 اگر به تو خيانت كردند، خيانت مكن 
 اگر تكذيبت كردند، خشمگين مشو
اگر مدحت كردند، شاد مشو
و اگر نكوهشت كردند بيتابى مكن 

منبع:publicrelations.tums.ac.ir/news/detail.asp?newsID=17411



:: موضوعات مرتبط: فرهنگی، اعیاد و مناسبت ها، ،
نويسنده : پروین زینالی(مدیر سایت)


روز زن در مدرسه

شنبه بیست و دوم فروردین روز زن و جشن ولادت حضرت فاطمه (س)  در سالن اجتماعات  با حضور مسئولین و دبیران مدرسه و دانش آموزان مدرسه و انجمن اولیا ومربیان برگزار شد.

 



:: موضوعات مرتبط: گزارشات ماهانه، اعیاد و مناسبت ها، ،
نويسنده : پروین زینالی(مدیر سایت)


ماه رجب

نو کنید جامه را، پاک کنید خانه را، گل بزنید قبله را، ماه رجب میرسد.

هوش کنید مست را، آب زنید دست را سجده کنید هست را ماهر رجب میرسد.

سیر کنید گشنه را، آب دهید تشنه را، دور کنید غصه را، ماه رجب می رسد.

عفو کنید بنده را، ارج نهید زنده را، یاد کنید رفته را، ماه رجب می رسد.

رسول اکرم (صلّی الله علیه و آله و سلّم) فرموده ‏اند: «رجب ماه بزرگ خداست و هیچ ماهی در حرمت و فضیلت‏ به پایه آن نمی ‏رسد و قتال با کافران در این ماه حرام است، آگاه باشید که رجب ماه پروردگار است و شعبان ماه من و ماه رمضان ماه امت من است و اگر کسی در ماه رجب حتی یک روز روزه بدارد خدا را از خود خشنود ساخته و خشم الهی از او دور می‏گردد .»

 

مناسبت‏های رجب

 

ماه رجب، از ماه‏های بزرگی است که طلوع سه امام معصوم، امام علی علیه ‏السلام ، امام محمد باقر علیه ‏السلام و امام جواد علیه ‏السلام را در آن شاهدیم و شروع بزرگ ترین جنبش تاریخ بشری، یعنی برانگیخته شدن پیام آور مهر و محبت، محمد مصطفی (صلی‏ الله ‏علیه ‏و‏ آله و سلّم) برای هدایت و سعادت انسان‏ها، در آن اتفاق افتاده است. یاد و نام پیشوایان شهید این ماه، حضرت امام موسی کاظم علیه ‏السلام و امام هادی علیه‏ السلام و نیز پیام‏ آور کربلا، زینب کبری علیه السلام گرما‏ بخش دل‏های مؤمنان است و نیمه رجب هم، پذیرای معتکفان کوی دوست خواهد بود و شاهدِ خلوتِ مشتاقان

 

 



:: موضوعات مرتبط: فرهنگی، ،
نويسنده : پروین زینالی(مدیر سایت)


روز زن

فاطمه یعنی شرف،یعنی حجاب, فاطمه فخر زنان، روز حساب
فاطمه یعنی رضای کردگار
شاهکار  خلقت  پروردگار

حضرت فاطمه (س) می فرمایند:«هرکس عبادت خالصانه خود را به سوی خداوند صاعد نموده و بالا ببرد خداوند بهترین مصلحت وی را به سوی او گسیل داشته و نازل می فرماید.»

زن هستی ساز و نظم ده و مهر گستر است ، سـرچشمه محبت و الطاف داور است بهر صفا و لطف خدا عشق مظهر است ، بعد از خدا به سجده بود زآنکه مادر است . . . -- .



:: موضوعات مرتبط: سایر، ،
نويسنده : پروین زینالی(مدیر سایت)