مراسم دهه فجر

دوشنبه 13 بهمن

جشنواره صنایع دستی

دانش آموزان و دبیران و همکاران و انجمن اولیا و مربیان

 

 



:: موضوعات مرتبط: گزارشات مدرسه، ،
نويسنده : پروین زینالی(مدیر سایت)


مراسم دهه فجر

یکشنبه 12 بهمن ماه

زنگ انقلاب در مدرسه طنین انداز شد و مراسم پرچم  برگزارشد .

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: گزارشات مدرسه، ،
نويسنده : پروین زینالی(مدیر سایت)


تبریک دهه فجر



:: موضوعات مرتبط: فرهنگی، ،
نويسنده : پروین زینالی(مدیر سایت)


مدیریت مالی در یک خانواده موفق

 

مدیریت مالی در یک خانواده موفق

 

شاید از آن دسته آدم هایی هستید که همیشه از بی پولی شکایت دارید و در روزهای پایانی هر ماه مجبور می شوید از دوست و آشنا پول قرض بگیرید. چنین واقعیتی نشان می دهد که جای برنامه ریزی مالی در زندگی تان خالیست و در نتیجه درآمدتان به نیازهای بزرگ و کوچک شما پاسخ نمی دهد.

بهترین پیشنهاد برای خروج از این بی پولی مزمن این است که از همین امروز یک کاغذ و قلم بردارید و یک بودجه بندی درست و دقیق برای خرج کردن اسکناس هایتان تعیین کنید. در این صورت از عهده همه پرداخت های ضروری تان برمی آیید، بخشی از درآمدتان را برای پس انداز کنار می گذارید و برای اهداف مختلف زندگی برنامه ریزی می کنید. اگر می خواهید بودجه بندی شما درست و اصولی باشد این ۸ پله را دنبال کنید.

گام اول: هزینه هایتان را طبقه بندی کنید. برای شروع تقسیم بندی، تمام هزینه های زندگی را در چند گروه بزرگ بنویسید و بعد جزئیات بیشتری را به هر گروه بیفزایید تا کل هزینه هایتان مشخص شود.

گام دوم: حالا ببینید که از بین هزینه های موجود کدام یک از آنها نیازهای اصلی و ضروری تان هستند و چه مواردی در درجات دوم و سوم قرار می گیرند. به طور مثال پرداخت قبض های آب، برق و تلفن، خرید مواد غذایی روزانه و... را در گروه نیازهای اولیه جای دهید و مواردی چون خرید هدیه، سفارش غذا از رستوران، خرید لوازم خانگی تازه و... را به بخش نیازهای ثانویه بیفزایید.

گام سوم: در پایان به کل هزینه های ماهانه نگاهی بیندازید. شاید لازم باشد که بعضی از آنها را به طور کلی از فهرست حذف کنید. در کنار این موارد ستاره ای قرار دهید تا درصورت لزوم رویشان خط بکشید. با این کار بودجه بندی شما انعطاف پذیرتر می شود.

گام چهارم: حالا زمانی است که باید رو به روی هرکدام از موارد فهرست تان مبلغی را بر طبق هزینه ماه های قبل یادداشت کنید. بعد یک ماشین حساب بردارید و تمام این اعداد را با هم جمع کنید تا کل هزینه ماهانه تان مشخص شود. هزینه نیازهای اصلی را جدای از نیازهای غیرضروری محاسبه کنید. این طوری دست تان در حذف موارد اضافی بازتر است.

گام  پنجم: حالا مبلغ هزینه های ضروری را از کل مبلغ درآمدتان کم کنید تا ببینید چقدر از حقوق تان باقی می ماند. این مبلغ باقی مانده پولی است که می توانید بابت موارد غیرضروری زندگی کنار بگذارید. اگر لازم است برخی از موارد ستاره دار را حذف کنید تا دخل و خرج تان جور دربیاید.

گام ششم: اگر بعد از این همه حساب و کتاب هنوز پولی برایتان باقی مانده باید به خودتان تبریک بگویید. در اینجا وارد مرحله پس انداز می شوید. می توانید این مبلغ را در یک حساب جداگانه پس انداز کنید یا آن را از کارت اعتباری تان برداشت کنید.

گام هفتم: اگر فکر می کنید که در بودجه بندی خیلی خساست به خرج داده اید برنامه تان را دوباره بازنگری کنید تا هزینه هایتان متعادل تر شوند.

گام هشتم: در اینجا مرحله برنامه ریزی شما به پایان می رسد اما اصل قضیه تازه شروع می شود. از این مرحله به بعد باید پولتان را طبق برنامه خرج کنید. در مورد خرید لوازم لوکس و فانتزی یا موارد غیرضروری خارج از برنامه وسوسه نشوید و یادتان باشد که برای داشتن زندگی بهتر، بودجه بندی یکی از راه حل های منطقی است که به شما کمک می کند به اهداف مختلف تان برسید.


منبع:http://chare.blogfa.com/tag از محسن موذنی



:: موضوعات مرتبط: فرهنگی، مربوط به خانواده، ،
:: برچسب‌ها: مدیریت مالی در یک خانواده موفق,
نويسنده : پروین زینالی(مدیر سایت)


گزارش مجمع عمومی در بهمن ماه

 

جلسه دیدار با والدین درروز پنجشنبه، مورخه 2/11/93 درمحل آموزشگاه شایسته

برگزار شد.

 

عنوان برنامه های اجرا شده:

1-قرائت آیات نور.

2-اجرای سرودتوسط دانش آموزان.

3-ارائه مطالب واطلاع رسانی توسط مدیریت آموزشگاه  خانم کربلایی و معاونین.

4- سخنرانی خانم محمود خواه دبیر هنر در مورد موفقیت های  هنری دانش اموزان

4-کارگاه آموزش خانواده باحضورآقای دکترالماسی 

باموضوع  نقش پدران درکاهش اسیب های شبکه های اجتماعی .

5-ارائه کارنامه ولوح تقدیردانش آموزان برتر توسط خانم کربلایی و معاونیین

6-اجرای زنده برنامه های هنری و صنایع دستی توسط دانش آموزان در ضمن جلسه

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

جلسه پدران در سالن اجتماعات

 

 تقدیر ازاولیای دانش آموزان ممتازان ترم اول

*******************************************

خلاصه جلسه آموزش به پدران

سخنران آقای دکتر الماسی

درک حضور پدران در تعلیم و تربیت فرزندان اهمیت دارد. در سطح جهانی مطرح شده است که پدر هم باید در تربیت مشارکت کند عصر اطلاعات است و هر ثانیه به اطلاعات دنیا افزوده می شود و الان تبادل اطلاعات سه بعدی شده است. اطلاعات را روزانه کسب کنید اما متعاد به ابزار (موبایل وسایر رسانه ها) نشوید یعنی وابستگی بیش از حد نداشته باشید.

نقش پدر در فرآیند تعلیم و تربیت

1-    اقتصادی

2-    مدیریتی(خطی- تعاملی- تعادلی)

3-    تربیتی(جدول ارتباط)

اگر محبت امتیاز 10 داشته باشد. پسر 1 امتیاز و دختر 9 امتیاز دارد.

بوجود آوردن محیط آرام در منزل دو طرفه است . هم نقش پدر و هم مادر و فرزند مهم است. و عدم هماهنگی بین پدر و مادر باعث مشکل تربیتی می شود. نقش پدر در تربیتی از نظر اقتصادی این است که مشوق خوبی  باشد اگر فرزند همه چیز را راحت بدست آورد .  قدر نمی داند. پدران در خانه  نقش مدیر را دارند. ولی نقش خودشان را خوب عمل نمی کنند  پس بین کار و تربیت در خانه مدیریت کنید  مثلاً در خانه موبایل و وایبر و سایر ابزار ارتباط اینترنتی را خاموش کنید. ما گردو بازی می کردیم ولی الان گردو شما را  به بازی گرفته است (نرم افزارها) صد و ده رسانه اجتماعی کامپیوتری موجود است . و باعث شده پدر و مادر دچار خود فراموشی شوند.

اگر نقش پدر در تعلیم و تربیت کم رنگ شده است از این سه راه حل برای حل مسئله استفاده کنید.

1-    اقتصادی: اگر پدر و مادر هر دو کار می کنند . مادر می تواند حقوق خود راخود خرج کند. بهتر است پدر فقط کار کند . مدریت مالی با پدر باشد و با مشارکت مادران صورت بگیرد. خانمی بنام برونی سرپرستار بوده است و در تحقیقش از کسانی که در حال مرگ بوده اند سئوال می کرد اگر یکبار دیگر بدنیا آمدید چه کار می کردید. خلاصه جواب ها این بود 1- ارتباط با دوستانمان را قطع نمی کردیم . 2- زیاد کار نمی کردیم. 3- هرکس را دوست داشتیم به ایشان بیان می کردیم.

2-    مدیریتی: سه نوع مدیریت وجود دارد.

مدیریت خطی: یعنی هرچه من می گویم درست است و طرف مقابل باید رعایت کند و نیازی به نظر خواهی نیست. این مدیریت استبدادی است و مناسب خانواده نیست و حتی خدا هم خطی نیست.

مدیریت تعاملی: نظر خواهی می شود ولی عمل نمی کند. پدر از فرزند می پرسد ولی نظر خود را انجام می دهد.

مدیریت تعادلی: از همه می پرسند و رای گیری می کنند.

3-    تربیتی: نقش پدر در تربیت می تواند بر اساس جدول ارتباطی باشد

والدین

فرزند دختر

فرزند پسر

پدر

بیشتر عاطفی - دوستانه

بیشتر دوستانه - عاطفی

مادر

دوستانه و عاطفی

بیشتر عاطفی - دوستانه

معمولاً پسرا ن بیشتر مادری هستند و دختران بیشتر پدری هستند بنابراین در نقش تربیتی پدر و مادر باید به این موضوع اهمیت داده شود.



:: موضوعات مرتبط: گزارشات مدرسه، فعالیت های انجمن، آموزشی، آموزش خانواده، ،
نويسنده : پروین زینالی(مدیر سایت)