تبریک به مدیریت

مدیریت محترم دبیرستان شایسته:

سرکار خانم زهرا کربلایی

انتخاب شما در شورایاری محلات را صمیمانه تبریک عرض نموده

و آرزوی موفقیت شمارا در تمامی مراحل زندگی از خداوند منان خواهانیم.


نويسنده : پروین زینالی(مدیر سایت)


جلسه آموزش خانواده اسفند ماه

 

موضوع:آسیب های شبکه های اجتماعی 

 مدرس:آقای دکتر الماسی

در روز سه شنبه19/12/93 ساعت 10-8  در سالن اجتماعات مدرسه طبقه سوم برگزار گردید.

 خلاصه جلسه

شبکه های اجتماعی (وایبر، واتس آپ، لاین، تلگرام و...) حدود 120 رسانه اجتماعی داریم و هر کدام کاربرد خاصی دارند. تحقیق درباره ورود به گروهها : 5/3 درصد از رسانه ها فعالیتشان اقتصادی است 5/96 درصدتفریحی، اطلاعاتی، علمی و.... است.

 خانواده ها سه نوع  دیدگاه در مورد شبکه های اجتماعی دارند :

1-    دیدگاه منفی : بعضی ها استفاده از آن ها را کاملاً رد می کنند. به علت خطرناک بودن مطالب  آن . و ابتدا رایگان هستند و تحریک کننده ولی بعد که بچه ها را وابسته کردند پولی می شوند.

2-   اثبات کامل : گروهی دیگر (کاملاً قبول کرده) مثبت های آن را می بینند و منفی ها را نمی بینند .

3-  ترکیبی :  می پذیرد رسانه است هم اثر مثبت و هم اثر  منفی دارد.

دیدگاه سوم درست است باید قدرت تحلیل داشته باشیم و بدانیم این شبکه ها هم اثر تخریب دارند و هم اثر مثبت .

راهکار های مناسب در برخورد با شبکه های اجتماعی

  •      به نوجوان یاد بدهیم چگونه از رسانه استفاده کند.  بچه ها قدرت تحلیل و تجزیه ندارند پس آسیب پذیر تر هستند.
  •      اولین اثر  شبکه های اجتماعی منفی: ایجاد تفرقه در درون خانواده - جدایی در خانواده بوجود می آید. ونباید بیش از اندازه استفاده شود.
  •      پدران و مادران باید مطالعه راجع به شبکه های اجتماعی داشته باشند و با نسل امروز درباره موضوعات صحبت وبحث داشته باشند و استدلال بیاورند.
  •     نوجوانان در درون گروه همسال با نظارت والدین وارد شوند.  با نظارت والدین خود وارد اینترنت شوند.

 

 


نويسنده : پروین زینالی(مدیر سایت)


صرفه جویی در آب
نويسنده : پروین زینالی(مدیر سایت)


صرفه جویی در برق
نويسنده : پروین زینالی(مدیر سایت)


تسلیت شهادت حضرت فاطمه(س)

شهادت حضرت فاطمه (س)  دخت پیامبر

بر همه ی مسلمانان جهان تسلیت باد

 

فاطمه(ع) پاره تن پیغمبر(ص)»

 

پیامبر گرامى فاطمه(س) را بسیار دوست مى‏داشت و به او احترام مى ‏نمود و از هر فرصت در معرفى این بانوى نمونه و عصاره هستى استفاده مى‏کرد و حقایق و معارفى را در عظمت شخصیت فاطمه زهرا(س) مطرح مى‏نمود. یکى از احادیثى که پیامبر گرامى (ص) درباره فاطمه(س) فرموده‏اند این حدیث است: «فاطمه پاره تن من است...»

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: فرهنگی، سایر، ،
نويسنده : پروین زینالی(مدیر سایت)


صرفه جویی در منزل

نتیجه تصویری برای چگونه در خانه تکانی در مصرف آب صرفه جویی کنیم

به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری فارس به نقل از دنیای تغذیه و سلامت، در خانه می‌توانید با به کار بردن چند اصل نه چندان سخت، در هزینه‌ها صرفه جویی چشمگیری داشته باشید.

*تشریفات اضافی در میهمانی‌ها ممنوع!

مهمان‌نوازی یکی از خصیصه‌های ما ایرانی‌هاست؛ اما باید توجه داشت که این مهمان‌نوازی منجر به ریخت و پاش‌های بیهوده و تجملات و اصراف نشود؛ معنای مهمان‌نوازی تنوع فراوان غذاها و سفره‌های پذیرایی نیست، بلکه خوش گذشتن بیشتر به مهمانان و خلق ساعات به یادماندنی برای آنهاست؛ پس خورش‌های گوناگون، انواع و اقسام خوراک‌ها و سفره‌های رنگارنگ را از مهمانی‌های خود حذف کنید.

*با کمی خلاقیت از لوازم کهنه نو بیافرینید

گاهی یک کمد، تخت، میز تلویزیون قدیمی در نگاه اول وسیله‌ای کهنه و به دردنخور به چشم می‌آید؛ شما با کمی خلاقیت و هنر می‌توانید آن را به ‌وسیله‌ای زیبا و آنتیک تبدیل کنید؛ در این زمینه ضمن مشاوره با دست‌اندرکاران هنرهایی نظیر پتینه، معرق و منبت می‌توانید با هزینه‌ای کم جلوه‌ای زیبا به خانه خود بدهید.

*برنامه غذایی داشته باشید

با کمک مشاور تغذیه یک برنامه غذایی برای وعده‌های خود در نظر بگیرید که هم ارزش غذایی بالایی داشته باشد و هم از صرف هزینه‌های اضافی و عادات غذایی غلط جلوگیری کند؛ بسیاری از ما عادت کرده‌ایم حتماً در وعده‌های غذایی خود از برنج استفاده کنیم و حتی برای شام که باید غذای سبکی صرف شود، برنج می‌خوریم.

در صورتی‌ که می‌توان غذاهای نانی و سبک‌تری را برای این وعده انتخاب کرد؛ دیگر عادت غلط غذایی، استفاده زیاد از گوشت است که به اشتباه فکر می‌کنیم باید تا می‌توانیم گوشت بخوریم؛ اما بدن به مواد غذایی دیگری هم نیاز دارد و مصرف گیاهان نیز رکن اصلی سلامت بدن است.

شما می‌توانید با پیروی از یک رژیم و برنامه غذایی صحیح، به مقدار نیاز خرید کرده و غذایی خوشمزه و مفید تهیه کنید؛ به این ترتیب از دور ریختن مواد غذایی نیز جلوگیری می‌شود؛ البته فراموش نکنید که باید 5 گروه غذایی را که کارشناسان تغذیه توصیه می‌کنند، حتماً در روز دریافت کنید.

*از طلای کثیف غافل نشوید!

این روزها که سخت مشغول خانه‌تکانی هستید، از فرصت استفاده کرده، سری به انباری خانه خود بزنید و فکری به حال وسایل و لوازمی که سال به سال به کارتان نمی‌آید و فقط جایی را اشغال کرده‌اند، بکنید؛ آنهایی را که زباله محسوب می‌شوند (منتها زباله‌ای تحت عنوان طلای کثیف؛ یعنی وسایل قابل بازیافت)، به شهرداری فروخته و آنهایی را که تقریباً سالم‌اند اما مورد استفاده نیستند، به نزدیک‌ترین سمساری و مغازه‌های وسایل دست دوم بفروشید؛ به این ترتیب هم از جاگیری آنها خلاص و هم نقدینگی‌ای را جهت تأمین بخشی هزینه‌ها به دست خواهید آورد.

 



:: موضوعات مرتبط: فرهنگی، ،
:: برچسب‌ها: خانه تکانی, صرفه جویی در منزل,
نويسنده : پروین زینالی(مدیر سایت)


حدیث

چند حدیث درباره صرفه جویی در مصرف آب


قال الله تعالي : كُلُوا وَاشرَبُوا ولا تُسرِفُوا إنَّهُ لايُحِبُ المُسرِفين ؛ حديث

قال الله تعالي : بخوريد و بياشاميد ولى اسراف نكنيد كه خداوند اسراف كاران را دوست نمى دارد

  (پيامبر صلي الله عليه و آله )



:: موضوعات مرتبط: فرهنگی، سایر، ،
نويسنده : پروین زینالی(مدیر سایت)